Bestellen
Veelgestelde vragen
Bestellen
Betalen
Retourneren
Bestellen
Nee. Wij zijn een online groothandel en leveren uitsluitend aan (steun)zolen producerende en aanverwante bedrijven die bij de Kamer van Koophandel staan ingeschreven. Bij het aanvragen van een account is het invullen van een kvk-nummer verplicht en we controleren dat nummer.
Podonova.nl is een online groothandel. Dus nee, je kunt bij ons niet per e-mail of telefoon bestellen. Bestellingen kunnen uitsluitend via onze webwinkel geplaatst worden. Dit is heel makkelijk en snel te doen:
- Zoek de producten die je wilt bestellen.
- Vul het gewenste aantal in en klik op “in winkelwagen” om de producten in je winkelwagen te plaatsen.
- Heb je alle producten gekozen die je wilt bestellen? Ga dan naar je winkelwagen en druk op “verder met bestellen”.
- Vul als je dat wilt een eigen bestelreferentie in voor je administratie.
- Kies een betaalmethode en rond je bestelling af. Je kunt bij ons kiezen om een bestelling te plaatsen met of zonder account. En we hanteren geen minimale bestelwaarde.
Dat is voorlopig nog niet mogelijk omdat ons bedrijfspand en werkproces niet zijn ingericht om klanten te ontvangen of bestellingen te laten afhalen. Maar het zou zomaar kunnen dat het in de toekomst wel mogelijk wordt.
Bijna alle materialen hebben we op voorraad. Het meeste ligt zo in ons magazijn, maar voor onder andere EVA, 2D elementen, kurk, grondzoolpatronen en freesblokken kan het zijn dat we die eerst moeten splitten of snijden. Wij doen onze uiterste best orders binnen 4 dagen verwerken.
Maar niemand is perfect, helaas hebben ook wij te maken met de krappe arbeidsmarkt en groeit Podonova.nl soms sneller dan onze voorraden en wij aankunnen. Daardoor lukt het helaas niet altijd snel te leveren. Heb je een of meer materialen heel snel nodig? Mail dan aub even. Dan kunnen we samen kijken wat er kan.
Via Podonova.nl kun je bestellingen in Nederland en in België laten leveren. Wil je als bedrijf vanuit een ander land iets bij ons bestellen? Laat ons dan aub even per mail weten welk product of producten je bij ons zou willen bestellen. Dan kijken we of we toch iets voor je kunnen betekenen.
Heb je een bestelling succesvol afgerond? Dan ontvang je per e-mail binnen 5 minuten een orderbevestiging met daarin ook meteen een pdf van de factuur voor je eventuele digitale administratie.
Heb je deze niet ontvangen, kijk dan of ons bericht toevallig in jouw mapje met ongewenste (reclame)mail terecht is gekomen.
Weet je zeker dat de bevestiging niet in die map zit? Neem dan aub via telefoon of mail even contact op met ons op om er zeker van te zijn dat we jouw bestelling hebben ontvangen.
Ja, als bedrijf kun je in onze webwinkel op rekening bestellen. Om gebruik te maken van betalen op rekening moet je vanuit je account minimaal één succesvolle bestelling hebben afgerond met betaling via iDeal. De minimale bestelwaarde voor bestelling op rekening is €100 exclusief btw.
Daarna kun je bij elke bestelling kiezen of je vooruitbetaalt met iDeal (met 3% korting) of achteraf. Na de verzending van de factuur krijg je 14 dagen de tijd om die te betalen.
In principe is het niet mogelijk een bestelling nadat je hem definitief hebt gemaakt te wijzigen of annuleren. We gaan namelijk direct aan de slag nadat we jouw bestelling hebben ontvangen.
Kom je er dezelfde dag voor 14 uur achter dat je iets wilt wijzigen aan je bestelling? Bel of mail ons dan even zodat wij kunnen kijken of er nog iets kan worden aangepast en er geen onnodige bezorgkilometers hoeven te worden gereden.
Je kunt de bestelling ook binnen 14 dagen na ontvangst terugsturen. De verzendkosten van een retour betalen wij voor je.
Je kunt (een deel van) je bestelling zonder problemen naar ons retourneren, mits de materialen ongebruikt zijn en je de retour binnen 14 dagen na ontvangst aanvraagt.
Als je een product wilt ruilen, dien je het product naar ons te retourneren. Wij storten vervolgens het geld van deze bestelling aan je terug zodat je zelf het juiste product kunt bestellen.